Software, consultancy, en alles eromheen

TOPdesk is een internationaal software- en consultancybedrijf met meer dan 450 medewerkers, maar dat betekent niet dat er alleen maar ontwikkelaars en consultants rondlopen. We doen namelijk álles zelf. We houden ons bezig met functioneel ontwerp, user experience design, softwareontwikkeling en testen, marketing en communicatie, verkoop, consultancy en support.

Collega's vertellen

Hallo, welkom bij TOPdesk

'Leuk dat je nieuwsgierig bent en een kijkje achter de schermen wilt nemen. TOPdesk is één van de leukste bedrijven om voor te werken. Intermediair heeft ons een aantal jaar op rij uitgeroepen tot een bedrijf met een zeer hoge medewerkerstevredenheid. Waarom is dat toch? Ik denk dat het komt doordat we drie belangrijke kernwaarden hebben: vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid. En we zoeken mensen die daarbij passen. Die willen leren, willen ontwikkelen en succes willen hebben. Zet dat bij elkaar en je krijgt een prachtige organisatie.' - Wolter, Directie

Open en klantgericht

'Bij TOPdesk betekent klantgerichtheid persoonlijk contact. Persoonlijk contact is er dus niet alleen tussen collega’s die elkaar heel goed kennen, maar hebben we ook met onze klanten. Een sprekend voorbeeld voor mij hiervan is hoe we bij de afdeling Support omgaan met onze klanten. En dat klanten onze manier van werken waarderen, blijkt bijvoorbeeld wel uit het feit dat er zelfs een klant is die ons als voorbeeld gebruikt in het inwerktraject van zijn nieuwe medewerkers. Hij laat iedere nieuwe medewerker altijd een keer met onze Support-afdeling bellen, om te laten zien hoe wij klantcontact aanpakken. Een gigantisch compliment natuurlijk.' - Jeroen, afdeling Support

Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling

'Buiten werktijd geeft een aantal developers de cursus “programmeren kun je leren” aan collega’s. Het idee is ooit ontstaan omdat developers het leuk vonden om de rest van het bedrijf te laten weten hoe deze afdeling te werk gaat. Allerlei mensen doen mee aan deze cursus: consultants, testers, supporters, salesmedewerkers etc. Het is leuk om te zien met welke creatieve oplossingen mensen komen naar aanleiding van huiswerkopdrachten. Ook als docent leer je hier veel van. Door het grote succes kwam er zelfs een vervolgcursus : “programmeren kun je (beter) leren“.' - Jalitha, afdeling Development

Initiatiefrijke en ondernemende mensen

'Ik heb het altijd leuk gevonden naar het buitenland te gaan en had tijdens mijn studie al een tijdje in de VS en Athene gewoond. Dus toen binnen TOPdesk het idee ontstond om de Engelstalige markt op te gaan, was ik meteen enthousiast. We zouden in het Verenigd Koninkrijk beginnen; wel internationaal, maar toch dicht bij huis. In het begin hadden we in Nederland een apart VK-team en ging ik één dag per week op en neer naar het VK om demonstraties bij potentiële klanten te geven. Later opende er een vestiging en inmiddels staat TOPdesk in het VK in de top 5 van softwareleveranciers!' - Leontine, afdeling Consultancy en oprichter TOPdesk UK

Kwaliteit leveren

'Wat is er nu belangrijk als je een product maakt dat dagelijks door vijfduizend organisaties wordt gebruikt? In onze ogen komt het neer op: aandacht voor techniek, kwaliteit en samenwerking. De code die we nu maken moet toekomstbestendig zijn. Je moet dus nadenken over de kwaliteit en architectuur. Aandacht voor kwaliteit zit ook in het goed achterhalen wat klanten nodig hebben. Samen met onze eigen ideeën bepaalt dit onze koers. Ook samenwerking vormt een belangrijk punt. Daarom werken we met scrum. Met multidisciplinaire scrumteams kijk je over de grenzen van je eigen expertise heen en voer je open discussie om samen de beste keuzes te maken.' - Bart, afdeling Development