WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • Piloot, bouwkundige en psycholoog; allemaal TOPdesk collega’s

Nienke van den Berg 14 August 2017

Piloot, bouwkundige en psycholoog; allemaal TOPdesk collega’s

Binnen TOPdesk vind je een kruidentuin aan studieachtergronden. Benieuwd waarom dit ons als werkgever onderscheidt én hoe jij hier tussen past?

Grote diversiteit binnen TOPdesk

Binnen TOPdesk doen we alles zelf. We ontwikkelen een softwareproduct, we testen het, we verkopen het zelf aan klanten, we leveren het uit en bieden onze klanten uiteraard goede support als ze vragen hebben. Deze werkwijze legt de basis voor een grote diversiteit aan banen, specialismen en typen collega’s. En deze basis (en bedrijfsfilosofie) zorgt vervolgens voor een breed kleurenpalet aan studies binnen TOPdesk: wiskunde, informatica, bouwkunde, civiele techniek, software engineering, industrieel ontwerpen, Japanse taal & cultuur, economie, psychologie, vrijetijdsmanagement en nog veel meer.

Ons idee: met je bachelor- of masteropleiding leg je een belangrijke basis voor je kennis-, werk- en denkniveau en de start van je carrière. Jouw felbegeerde diploma laat ons zien dat je intelligent bent, doorzettingsvermogen hebt en dingen voor elkaar krijgt. We geloven dat je met een goede motivatie en de wil om te leren de nodige specifieke kennis voor je functie verder bij ons kan ontwikkelen. Ondanks onze diverse achtergronden hebben we wel één gemeenschappelijke deler: TOPdesk is en blijft een softwarebedrijf en daarom delen we allemaal een interesse in IT.

En nu concreet: wat zeggen onze cijfers?

Een duik in ons werknemersbestand leert ons dat informatica de koploper is met 48 collega’s. Dat is natuurlijk niet gek, aangezien we TOPdesk zelf maken. Daarna volgt bedrijfskunde en industrieel ontwerpen met respectievelijk 28 en 25 collega’s. Zoals je kunt zien in het diagram zijn de studieachtergronden heel divers. En al deze studies vind je ook nog eens terug door alle afdelingen heen, van development tot support.

Overzicht van studieachtergrond bij TOPdesk

Pas jij bij ons?

Deze diversiteit aan collega’s zorgt voor leuke discussies, inspiratie en nieuwe ideeën binnen teams. We leren van elkaars inzichten en vullen elkaar aan. Daarom zijn we op zoek naar mensen die graag willen leren en zichzelf willen blijven ontwikkelen. Wij zoeken leuke collega’s die een passie hebben voor iets en daar ook echt voor gaan. Je diploma alleen geeft ons niet de doorslag. We vinden het belangrijk dat je jezelf ook in de breedte ontwikkeld hebt naast je studie, door bijvoorbeeld bestuurservaring, muziek of sport. Maar bovenal vinden we het erg belangrijk dat jij bij onze cultuur past.  

Wat deze cultuur typeert? We staan open voor de ideeën van iedereen, ongeacht hoelang je bij ons werkt. We helpen onze collega’s en klanten om samen verder te komen. Collega’s krijgen het vertrouwen, de verantwoordelijkheid en de vrijheid om initiatief te nemen en gelukkig is er ruimte om fouten te maken en al doende te leren. We houden van een borrel en een feestje op z’n tijd en verslaan elkaar op de Wii (oké dan helpen we elkaar dus heel even niet).

TOPdesk & jij

We blijven groeien en zijn daarom continu op zoek naar nieuwe collega’s. Wil je weten hoe jij met jouw studie kan bijdragen aan onze bedrijfscultuur? Bekijk dan hier onze vacatures. Wij bieden je een leuke, uitdagende functie, veel vrijheid en supergezellige, behulpzame collega’s. Je bachelor of master degree is belangrijk, IT affiniteit ook, maar wie jij bent als persoon des te meer. We zijn benieuwd naar jouw verhaal. Wie weet tot snel!





Popular posts

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers left the TOPdesk mothership.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini