WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • Het TOPdesk DNA om mensen te helpen

Nienke van den Berg 21 September 2017Tags: Initiatief

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen

Het helpen van mensen zit in het DNA van TOPdesk. Dit doen wij natuurlijk in eerste instantie met onze software en de diensten die we leveren. Maar het helpen van mensen gaat bij ons veel verder dan tevreden klanten en het maken van winst. Wij willen ons steentje bijdragen aan de maatschappij. En dat lukt inmiddels aardig!

MVO-activiteiten

De afgelopen jaren hebben onze medewerkers veel mooie en inspirerende MVO-activiteiten opgepakt. Er wordt bijvoorbeeld enthousiast meegedaan met diverse hardloopwedstrijden zoals de Ladiesrun Rotterdam, de City-Pier-City Loop en de ‘10 van Noordwijk’, bekende evenementen waarmee geld wordt opgehaald voor het goede doel. Ook hebben we mee gedaan aan een lokaal initiatief van de Torenhove (het pand waar TOPdesk zich in bevindt). Hierbij hebben onze collega’s 22 verdiepingen omhoog gerend om geld in te zamelen voor stichting Spieren voor Spieren. Daarnaast zien we ieder jaar in november mooie variaties in snorren voorbijkomen voor het goede doel van de Movember Foundation.

TOPdesk collega's rennen de trap op voor Spieren voor Spieren

Naast dit soort mooie evenementen, wordt er ook op het kantoor aan MVO gedacht. Zo nemen we bijvoorbeeld fruitmanden af van Fruitful Office. Dit bedrijf plant voor iedere afgenomen mand een fruitboom in Malawi. Zo dragen we via een gezonde snack voor onze medewerkers, bij aan lokale gemeenschappen en gaan we ontbossing tegen.

Ruimte voor initiatief

Hoewel we als organisatie graag maatschappelijk verantwoord ondernemen, is dit geen doel dat vanuit de directiekamer opgelegd wordt. Binnen TOPdesk vinden wij het juist belangrijk dat we elkaar de vrijheid geven om zelf beslissingen te nemen zodat iedereen op zijn of haar eigen manier bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van ons bedrijf.

Onze medewerkers krijgen alle vrijheid om zelf met maatschappelijk verantwoorde initiatieven te komen, waarna ze volledig ondersteund worden in deze ambities. Heeft iemand dus een goed idee? Of ziet iemand iets dat we kunnen verbeteren? Dan is er de ruimte om dit te doen. Hierdoor is MVO duurzaam verankerd binnen onze organisatie en verzekeren wij onszelf ervan dat er continu oog voor is. Wij geloven en zien dat dit veel effectiever werkt dan wanneer het een verplichting is.

TOPdesk brengt geld bijeen voor Movember

 

 

 

 

 

 


 





Popular posts

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers left the TOPdesk mothership.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini