WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • Een jaarvergadering klinkt saai, toch?

Wendy van Slooten 01 February 2016

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?

In januari houden we met TOPdesk een jaarvergadering. Vanuit het HR team nodigen we meestal ook de allernieuwste collega’s uit. Reden: dat ze vóór hun eerste werkdag al een TOPdesk-evenement kunnen meepakken. Leuk en informatief, denken we dan bij HR.

Het is al wel een paar jaar geleden maar ik kan me nog goed herinneren dat ik twee aanstaande collega’s, die in februari bij Development zouden starten, uitnodigde voor onze jaarvergadering. Beide accepteerden. Op vrijdagmiddag stapten ze samen met mij en zo’n 300 andere collega’s in de bus. Op naar de locatie van de jaarvergadering.

Hard werken of groot vermaak?

Ieder jaar op de laatste vrijdagmiddag van januari ‘vergaderen we’. Oké ik geeft toe, dat klinkt saai. Maar het is niet een échte vergadering met een agenda en mededelingen en notulen… In vergelijking daarmee valt het eerder in de categorie zeer nuttig vermaak. Zeker omdat het inhoudelijke programma rond vijf uur meestal wel overgaat in een gezellige borrel.

Het programma van de dag

Onze jaarvergadering is hét moment in het jaar dat alle collega’s bij elkaar komen om terug en vooruit te kijken. We steken de koppen bij elkaar op een leuke locatie. Dit jaar waren we in het STC gebouw – het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam, een klant van TOPdesk. Op het programma stond: de plussen en minnen van het afgelopen jaar, collega’s die vertellen over projecten en daarnaast staan er ook regelmatig klanten op het podium. Onze klanten delen hun ervaringen met TOPdesk; bijvoorbeeld over het product, maar ook over hoe ze de samenwerking hebben ervaren met de TOPdesk-mensen. Positieve geluiden zijn dan natuurlijk zeer welkom, maar het is ook fijn en realistischer om the good ánd the bad te horen. En, ik geef toe, er komen ook cijfers aan bod, maar dat beperken we tot het hoogst noodzakelijke. Tenslotte wordt tijdens de jaarvergadering het ‘sociaal jaarverslag’ of het jaarboek uitgereikt: een samenvatting van alles wat we in het voorgaande jaar met elkaar bereikt en gedaan hebben.

Visie

Uiteraard wordt de visie nog eens helder verwoord. De vestigingsmanager van Delft, Sander Jerphanion, licht de visie van TOPdesk Nederland - nogmaals :) - toe. Daarnaast draagt ook Wolter Smit, één van de oprichters van TOPdesk, de visie van ‘het grote internationale TOPdesk’ uit. Internationaal gezien timmeren we hard aan de weg en vandaag de dag bestaat TOPdesk uit 11 vestigingen. Wolter vertelt - en herhaalt :) - het grote plan over alle vestigingen heen – en hoe we daar als Nederlandse en Belgische vestiging aan bij kunnen dragen.

Dit deel over visie valt wellicht niet meteen in de categorie ‘groot vermaak’. Sterker nog, dit jaar kwam er best wat kritische feedback van collega’s over de herhaling en de informatiedichtheid van het inhoudelijke programma. Oké helder, volgend jaar moet het beter. Maar een visie heb je; en die zal niet van het een op het andere jaar totaal veranderen. Toch is het een belangrijk en serieus deel en nog even opletten geblazen. Dus toch nog een beetje hard werken op de vrijdagmiddag.

Borrelen op de Ameland

Op vrijdag 29 januari 2016 eindigden we ons evenement op De Ameland, voor een tocht over de Maas. Dit is een oude veerboot uit 1968 die in 2004 is omgebouwd tot een sfeervol partyschip. Gezellig borrelen, nog een beetje napraten, eten, kletsen én varen dus.

“Wendy, wat een ontzettend leuke dag, zeg. Heel erg bedankt voor de uitnodiging! Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat een “jaarvergadering” iets zou zijn wat zo leuk zou zijn.” Dit was de reactie van de toenmalige aanstaande collega’s die – op de terugweg in de bus – toch een beetje moesten opbiechten dat ze van tevoren een lezing over de financiën hadden verwacht van een paar aandeelhouders. Plus dat een jaar-ver-ga-de-ring wel er-rug saai klinkt, zeker voor wat het is.

Sja… daar heb je wel een punt.

Groeten,
Wendy
 

---

Wil je meer weten over de visie van TOPdesk?
Hier is een link naar onze productwebsite. Dit geeft alvast een beeld. Als je nóg meer wilt weten, neem dan even contact op met HR - misschien is er nog een jaarboek over dat we met je kunnen delen.

 





Popular posts

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers left the TOPdesk mothership.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini