WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • Summer Internship bij Development
Leo Kranenburg 03 June 2016Tags: Summer Internship

Summer Internship bij Development

Naast zijn studie Wiskunde leerde Boris van Katwijk zichzelf programmeren. Dit trok hem zo, dat hij graag wilde verkennen of hierin een carrière voor hem was weggelegd. Toen een vriend hem vertelde over het Summer Internship, greep hij deze kans met beide handen aan.

Ideale kans om vakgebied te ontdekken

Boris vertelt: ‘Het Internship leek me de ideale gelegenheid om te verkennen of programmeren iets was waar ik mijn beroep van kon maken. TOPdesk reageerde gelukkig net zo enthousiast, waarna ik mocht aanschuiven op de afdeling Development.

Betrokken bij het hele ontwikkelproces

Samen met elf andere interns werden we in twee groepen verdeeld en kregen we direct een interessant productidee voorgeschoteld waar we ons hoofd over mochten breken. Voor mijn groep was dat de vraag hoe je incidenten of meldingen deelt, bijvoorbeeld of iemand al een keer heeft gezegd dat het koffieapparaat stuk is. We mochten hierbij ons eigen plan trekken, waardoor je het hele ontwikkelproces van idee tot uitvoering meemaakt.

Duidelijke leerpunten

Het internship was voor mij een kans om te ervaren hoe het is om in een team te werken bij een toonaangevende ontwikkelaar. Als hobbyist krijg je van die praktische kant nauwelijks iets mee. Ik weet nu bijvoorbeeld hoe je naar elkaar toewerkt, zorgt dat je geen dubbele wijzigingen doorvoert en duidelijk kunt documenteren.

Van internship naar vaste baan

Na deze zomer wist ik zeker dat ik door wilde als developer. Gelukkig dachten ze er bij TOPdesk hetzelfde over en kon ik naast mijn studie direct aan de slag. Inmiddels werk ik zelfs vijf dagen in de week als engineer op de afdeling Customer Solutions.’

 





Popular posts

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers left the TOPdesk mothership.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini