WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • Summer Internship bij Sales
Niek Steenhuis 03 June 2016Tags: Summer Internship

Summer Internship bij Sales

Na verschillende bijbaantjes in de horeca wilde student Marloes Meijer werkervaring opdoen die ze kon gebruiken voor haar toekomstige loopbaan. Ze kwam terecht bij het salesteam van TOPdesk, waar ze haar verkoop- en communicatievaardigheden verder ontwikkelde.

Een kijkje in de keuken

Marloes vertelt: ‘Ik solliciteerde voor het Summer Internship bij Sales vanuit de overweging “verkooptechnieken kunnen altijd van pas komen”. Mijn vooruitzicht: een nuttige zomer, een gezellige groep medestudenten en een kijkje in de keuken bij een jong en succesvol bedrijf. Gelukkig werd ik aangenomen!

Sfeer zat er snel in

Samen met de andere interns stelden we dagelijks onze doelen op, zoals een bepaald aantal telefoontjes per dag plegen of een bepaalde vraag stellen. Door veel te proberen merkte ik dat ik steeds beter werd in mijn werk. De sfeer zat er bovendien snel goed in, doordat je allemaal op hetzelfde moment begint. De uitjes en vrijdagmiddagborrels helpen daar natuurlijk ook bij.

Vaardigheden ontwikkeld

Aan het einde van het internship merkte ik dat ik veel communicatieve vaardigheden had opgedaan. Ik kan nu scherper vragen stellen, beter luisteren en erachter komen waar een gesprekspartner naar op zoek is. Dat helpt me ook bij acquisitie voor mijn studentenvereniging.

Geweldige zomer

Het was een geweldige zomer, waar ik een mooie bijbaan aan heb overgehouden. Ik heb door het Summer Internship niet alleen een vliegticket naar China kunnen betalen, maar heb ook ontdekt wat ik belangrijk vind in een baan: kennis opdoen, uitdaging, flexibiliteit en natuurlijk leuke collega’s. Ik kan het iedereen aanraden!’





Popular posts

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers left the TOPdesk mothership.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini