WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • Summer Internship bij Support
Leo Kranenburg 03 June 2016Tags: Summer Internship

Summer Internship bij Support

Met een master Biotechnology op zak, wilde Pascal van Tilborg een andere weg inslaan om meer met mensen te werken. ICT leek hem altijd al een interessant vakgebied. Na een tip van een vriend, schreef hij zich in voor het Summer Internship van TOPdesk bij de afdeling Support. Dit bleek een schot in de roos.

Benieuwd naar de IT-wereld

Pascal vertelt: ‘Wetenschapper is een prachtig beroep, maar tijdens mijn studie merkte ik dat ik in een laboratorium toch het menselijk contact te veel miste. Daarnaast was ik benieuwd of de IT-wereld bij mij zou passen.

Vanaf dag één relevant voor TOPdesk

De eerste weken waren vooral gericht op het begrijpen van de basisfunctionaliteiten van TOPdesk, zodat ik snel aan de slag kon aan de telefoon. In het begin deed ik dit samen met een ervaren collega, maar al gauw mocht ik zelf aan de slag om klantvragen op te lossen. Door deze aanpak voelde ik me vanaf dag één relevant voor de organisatie, en niet “zomaar” een stagiair.

Altijd kritisch blijven

Door dit internship heb ik onder andere gemerkt hoe belangrijk het is om altijd kritisch te blijven. Waar je in het begin nog de neiging hebt mee te gaan in de denkwijze van de klant, merk je al snel dat jij hem of haar juist aan de hand moet nemen. Mijn gezonde kritische houding is hierdoor een stuk beter.

Positieve ervaringen

Mijn ervaringen met het Summer Internship waren zo positief, dat ik nog tijdens het internship had gesolliciteerd naar een vaste baan. Mijn begeleiders waren gelukkig ook enthousiast. Ik werk daarom inmiddels al bijna een jaar met veel plezier als technical product consultant op de afdeling Support!’





Popular posts

TechTeam uitgelicht! De (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Zes tips voor een goede sollicitatie
31 July 2017  •  Wendy van Slooten

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

Een werkdag bij TOPdesk Support
12 May 2017  • 

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Summer Internship bij Support
03 June 2016  •  Leo Kranenburg

Summer Internship bij Sales
03 June 2016  •  Niek Steenhuis

Summer Internship bij Development
03 June 2016  •  Leo Kranenburg

De Nationale Carrièrebeurs 2016
08 April 2016  •  Marco Tonino

Sollicitatieprocedure voor developers
17 March 2016  •  Anna Afoichini

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Keurmerk Persoonlijke Ontwikkeling 2015
09 June 2015  •  Wendy van Slooten

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini

TOPdesk vijfde in Beste Werkgevers Onderzoek 2014
10 December 2014  •  Wendy van Slooten

TOPdesk zesde plek Beste Werkgevers Onderzoek 2013
11 December 2013  •  Wendy van Slooten

TOPdesk in top 20 Meest Lerende Organisaties
17 April 2013  •  Wendy van Slooten

Softwaretesten voor developers (afstudeeropdracht)
28 September 2012  •  Steven van Kempen