WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.

Wendy van Slooten 17 October 2017Tags: Support

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.

Kai en Aline werken samen in het TechTeam van Support

Meet the TechTeam: Kai en Aline

Bij Support specialiseren deze 9 collega’s zich in de technische problemen en puzzels die we zelf tegenkomen of die klanten aandragen. Vandaag staan Kai & Aline in de spotlight. Benieuwd naar de andere collega's? We stellen het TechTeam de komende weken aan je voor.

Naam: Kai
Leeftijd: 32
Opleiding/achtergrond: WO Filosofie (niet afgerond)
Gestart bij TOPdesk in: 2016
Tools/technieken: SQL en scripting
Leukste (werkgerelateerde) puzzel: Automatisering van de continuous deployment pipeline. TOPdesk biedt zijn klanten onder meer een SaaS-oplossing aan. Een onderdeel hiervan is een concept genaamd 'continuous delivery', wat inhoudt dat klanten elke twee weken geüpdatet worden naar een nieuwe versie. De TOPdesk-applicatie waar de afdeling Support zelf in werkt (en waar ik verantwoordelijk voor ben) is onderdeel van de continuous delivery pipeline, zodat wij elke nieuwe release kunnen testen. Om te zorgen dat deze pipeline robuust is, gebruiken wij diverse scripts die continu in ontwikkeling zijn.
Hobby’s: Videospelletjes (programmeren), bordspelen, lezen, vissen verzorgen.

Naam: Aline
Leeftijd: Goh... dat vraag je toch niet!?
Opleiding/achtergrond: Informatica (Doctor in Computer Systemen) en veel later Kunstacademie (Bachelor + Master)
Gestart bij TOPdesk in: 2013
Tools/technieken: logs, SQL, APIs, scripting
Leukste (werkgerelateerde) puzzel: TOPdesk koppelen aan de API van onze user-voicing platform. Hiermee doel ik op het automatisch accounts aanmaken voor onze klanten en medewerkers op ons user-voicing platform. De integratie koppelt drie soort systemen en rust gedeeltelijk op de import van klant- en medewerkerdata en trigger-momenten om deze data te propageren. De uitdaging van dit soort koppelingen is om te werken met de mogelijkheden van elk systeem en de beperkingen weten te omzeilen. Het wordt nog leuker als de leverancier speciaal voor ons iets ontwikkelt. In dit geval waren we daardoor in staat om meer automatisch te laten gebeuren.
Hobby’s: Fitness (vooral roeien, maar niet meer op het water), yoga, kunst maken en kijken, ontwerpen van kleding accessoires

Ben je benieuwd naar wat we als TechTeam nog meer doen?

•    Ontmoet ons tijdens de Tech Starter Inhousedag op vrijdag 9 februari 2018.
•    Werp een blik op onze vacature: Technisch Specialist





Popular posts

Speld in de hooiberg bij Support
18 January 2018  •  Wendy van Slooten

Hoe organiseren wij kennisbeheer bij Support? Met KCS.
04 January 2018  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers left the TOPdesk mothership.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini