WEBLOG
Welkom in de wereld van TOPdesk
  • TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer

Wendy van Slooten 15 December 2017Tags: Support

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer

TechTeam van TOPdesk uitgelicht - dit zijn onze technisch specialisten

Meet the TechTeam: Bart en Christiaan

Bij de afdeling Support specialiseren 9 collega’s zich in de technische puzzels die we zelf tegenkomen of die klanten aandragen. Zij zijn het TechTeam. Vandaag staan Bart en Christiaan in de spotlight. Benieuwd naar de andere collega's? We stellen het TechTeam de komende weken aan je voor.

Bart

Leeftijd: 43
Opleiding/achtergrond: Exacte vakken. Scheikunde gestudeerd aan de UvA. (niet afgerond)
Gestart bij TOPdesk in: 2003
Tools/technieken: Automatisch maken wat automatisch kan. Daarbij mogen slachtoffers vallen, maar ik gebruik eigenlijk alleen bekende technieken. "Hacken."
Leukste (werkgerelateerde) puzzel: Het coolste wat ik ooit deed was automatisch inloggen voor TOPdesk 4 werkend krijgen bij klanten waarvoor het niet werkte. Hierbij gebruikten we de NetBIOS Remote Machine Name Table om de gebruikersnaam van de machine uit te lezen. Dat was bijzonder low-level én mijn eerste succes als probleembeheerder.
Hobby’s: Ik game, skateboard en snowboard. 

 

Christiaan

Leeftijd: 27
Opleiding/achtergrond: Bedrijfskunde en Marketing Management op de Erasmus Universiteit.
Gestart bij TOPdesk in: 2014
Tools/technieken: Scripting (XML), SQL (lerend), Eclipse Memory Analyzer Tooling.
Leukste (werkgerelateerde) puzzel: Een klant zat met een vastlopende TOPdesk door problemen in het geheugen. Ik heb hiervoor met Eclipse Memory Analyzer Tooling een geheugen dump onderzocht, om in alle classes en objects van Java te zien wat er nou fout zat. Uiteindelijk een Java object kunnen vinden die 3000 keer voorkwam (wat bij die klant soms opliep tot 30.000 keer), wat eigenlijk niet meer dan 200 keer voor had moeten komen. Waarom dit leuk is? Omdat ik in het begin van mijn TOPdesk carrière geen idee had hoe ook maar het geheugen van TOPdesk werkte, en dankzij hulp en kennis van collega’s nu het geheugen aan het uitpluizen ben!
Hobby’s: Gamen (RPG's, Strategy), turn training geven, werk

 


Ben je benieuwd naar wat we als TechTeam nog meer doen?

•    Ontmoet ons tijdens de Tech Starter Inhousedag op vrijdag 9 februari 2018.
•    Werp een blik op onze vacature: Technisch Specialist
•    Lees ook de TechTeam-profielen van Aline en Kai en van Niels en William.





Popular posts

Speld in de hooiberg bij Support
18 January 2018  •  Wendy van Slooten

Hoe organiseren wij kennisbeheer bij Support? Met KCS.
04 January 2018  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 3: de scheikundige en de marketeer
15 December 2017  •  Wendy van Slooten

Who’s the Boss? Bij Support: Everdien
11 December 2017  •  Wendy van Slooten

These software developers left the TOPdesk mothership.
07 December 2017  •  Anna Afoichini

API’s als oplossing tegen 'feedback overload'
31 October 2017  •  Wendy van Slooten

TechTeam uitgelicht! Deel 1: de (bijna) filosoof en de Doctor in de informatica.
17 October 2017  •  Wendy van Slooten

Het TechTeam van Support
12 October 2017  •  Wendy van Slooten

Wat we je niet vertellen in een sollicitatiegesprek
22 September 2017  •  Wendy van Slooten

Het TOPdesk DNA om mensen te helpen
21 September 2017  •  Nienke van den Berg

Service Management voor dummies
19 September 2017  •  Martijn Meeder

Een baan zonder functieomschrijving?!
21 August 2017  •  Rob Haaring

Als je STAR begrijpt, wordt solliciteren een stuk leuker
22 May 2017  •  Wendy van Slooten

“Apekooien” at Development (10% time)
20 September 2016  • 

Test Team ≠ Testing Community
07 March 2016  •  Lisanne van der Kaaij

Een jaarvergadering klinkt saai, toch?
01 February 2016  •  Wendy van Slooten

TOPdesk derde in Beste Werkgevers Onderzoek 2015
09 December 2015  •  Wendy van Slooten

A day as a TOPdesk developer
13 July 2015  • 

Challenges in developing service management software
02 March 2015  •  Corina Stratan

Sharing knowledge at International Development Meeting
09 February 2015  •  Anna Afoichini